träningsläger i varberg

hejhej, har inte varit speciellt bra med uppdateringar denna påskhelg, men jag har såklart ett mycket bra skäl till varför =)
På skärtorsdagen tog jag en buss ifrån karlstad ner till göteborg, där jag blev upphämtad av pappa bella och hoffström. vi bilade vidare ner emot varberg, där helgens aktiviteter har ägt rum.
Strömstad löparklubb har sedan många år tillbaka haft ett årligt träningsläger på¨just påskhelgen och så även i år.
När vi kom ner var det till att handla mat för helgen och snabbt trycka i sig någon form av energi, i mitt fall en couscos sallad!
Första träningspasset var kl 19.00 på ett tämligen disigt apelviken i varberg..det var 1000metare som gällde..
gick inte värstans bra för mig men görde ändå 4/5 så jag är nöjd..de riktigt snabba killarna och tjejerna körde många fler.. :D
Kvällen blev tidig och jag somnade snabbt i en hel fräch hotellägenhet som jag delade med bella, sofia och elin.
Fredagsmorgonen började kl 07:00 med gröt och macka till frukost..första passet var kl 09:00 och det var då "lugn morgon jogg" på schemat. jag och marie knatade rund en kanske 5-6 km lång sträcka som bla gick runt varbergs fästning. efter duch och energiintag i form av köttfärssås som mamma gjort  och nykokt pasta var det fredagens andra pass som skulle utföras "tröskelpass" eller "stege"..Uppvärminingen till slingan där vi skulle hålla till höll på att ta död på mig..massor med uppför och alla verkade ha super pigga ben (förutom jag :p)..
själva trappträningen var grymt jobbig men väldigt kul =) vi körde 90sek frammåt, stannade i 30sek vände håll och körde 60sek tillbaka vilade 30sek, vände igen och körde 30sek åt det "riktiga" håller igen.. 5 sådanna upprepningar körde jag, några körde fler och elit gruppen körde en annna form av trappan
Kvällen bjöd på Bowling. jag maccan, gabbe och ludde på en bana. jag kom 2:a och 3:a men 3:a totalt.. maccan vann (typiskt)!
Lördagmorgon upp kl 07:00 (ingen sovmorgon direkt), kl 09:00 kördes dagensträningspass igång, långdistans.. jag sofia och elin körde i en timma, vilket är okej. jag hade tänkt köra längre, men fötterna började protestera i form av värkande blåsor. em träningspass var Lagtävling (del 1) mitt lag, lag 2 bestod av mig, carina, micke, hellman och simon.
Det var olika "stationer/övningar" typ peggen i glaset., memory, pussel, blindbock´..osv man skulle klara sina stationer på max 1,5min annars fick man en straffrunda utöver en runda man var tvungen att göra emellan varje "station" sjukt jobbigt! vårat lag kom på en ganska så bra 3:de plac..vi fick väldigt många straffrundor.. :P
på kvällen sen var det lagtävling del 2 med frågesport och charader..jättekul! jag och simon var allt ifrån "blinda hönor" till "4 bugg och en coca-cola" totalt kom vi iaf på en 2:palc :D
efter robinsson samlades vi "äldre ungdommar" och skrattade fram till sent på kvällen...
sista passet blev en jacktstart på 3km runt apelviken typ..skitjobbigt men så värt varje steg när man kom i mål och visste o kände att man faktist orkat genomföra 6 pass på 4 dagar :D

nu skall jag ut och kolla i växthuset vad mamma planterat! hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0