ingebra

hello
idag var det oväntat plugg som stod på tapeten..börjar längta tills tentan nu, vill bara ha det överstökat!
sen drog jag och tränade, vilket var mkt duktigt gjort av mig, enligt mig själv då.. :) har kännt de senaste dagarna en oroväckande smärta i min ena tand...hemma i kära strömstad har man fri tandläkar vård tills man fyller 21 vilket är ett halvår bort, så jag tänkte dra till tandläkaren här i karlstad och se hur det stod till...blev kraftigt besviken!
citat
(hon) - vi har bara ansvas för komunens alla barn upp till 19års ålder"
(jag) - okeeej
(hon) - om du skriver in dig hos oss skulle jag tro att du får komma i höst ungefär
(jag) - så du menar att jag inte kan komma förrän i höst
(hon) - nä
(jag) - men vad händer om jag får akut ont i en tand då?
(hon) - jaaaa, då får du ringa 112

haha jag har väl aldrig blivit så snopen, skulle det ta mer än ett halv år att skicka mina tandkort ifrån strömstad till karlstad? knappast!
en akut läkarbetalning har jag definitvit inte råd med..så idag blev det till att dra till apoteket och köpa flourtuggummin och dentan flous sköljning..får kolla om det går snabbare att skriva in sig hos en privat tandläkare..förhoppningsvis!
och hoppas att det inte är extremt mycket dyrare!

aja, nu måste jag käka något, och räkna lite matte
hejhej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0