Karlstadstatslopp

I fredagskäll drog jag och bella upp till Håverud (Dalsland) för att hämta pappa som var på personalfest där. när vi hämtat honom väde vi tillbaka över brudfjäll och körd till farmor som bor i lång-ed. Där sov vi över och på lördagsmorgonen åkte vi upp till karlstad för pappa, bella och massa SLK:are (strömstadlöparklubbare) skulle springa de 10km som stadsloppet innebär..Efter loppet köpte jag henkan och jonte, som var på besök thaimat :)
Här kommer lite bilder ifrån det..



Pappi efter 7km, han och tjejen brdvid hade tydligen en tyst intärn kamp som ingen ville ge med sig i pappa fick härigenom en kanontid (men han var inte nöjd såklart ) det nya perset lyder 40:44



bella efter 7km! hon kämpade på bra



Hellman, Henke och Mackan låg och drog åt varandra under nästan hela loppet! Vilket resulterade i mycket fina tider henrik var först imål på 33:18 3sek efter kom hellman och 4 sekunder senare kom marcus.



Björn kom i mål på 33:49 vilket är jättebra. SLKs herrlag med Micke, henke, mackan, hellman och björn kom totalt tvåa i lagtävlingen slagna av den kenyanska eliten



Micke var bra sliten efter 7km och tog sig imål på en för mig otroligt imåonerande tid: 30:47 snacka om att micke kommer gå långt!

Det var många fler SLK:are som sprang kolla på; www.stromstadloparklubb.com
Det var jättekul att heja fram alla som sprang :)

Kommentarer
Postat av: Jonte

jag diggar de två hjältarna man skymtar bakom trädet på andra sidan.. Det är jag och Henkanpenkan det! =)

2009-06-16 @ 12:58:15
URL: http://jontee.blogg.se/
Postat av: michelle

det stämmer bra det.. :)

2009-06-16 @ 14:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0