28 söndag

hejj!
Idag mötte jag upp Maria inne i ett ösregnande strömstad. vi skulle försöka ragga priser till knatteknatet vi höll i under gränsjakten (orineteringstävling under tre dagar). Vi drog upp till Nordby coh började våran rundvandring...inte någonstans fick vi napp..hur snåla är folk egentligen?! vi snackar ca 60 godisbitar till ungar som är emellan 3 och 6 år...klubbor, kolor etc hade räckt gott och väl...slutade med att jag fick lägga ut egna pengar och köpa godis och en stor dunk koncentrerad saft för 116kr. Vad är 116kr för ett företag om drar in flera tusen varje dag?!
aja!
Vi försökte också hitta ett party tält som vi skulle införskaffa för klubbens räkning, detta var inte heller speciellt enkelt..det fanns nnågot schebbigt på rusta som inte såg ut att hålla mycket mer än ett/två år högst..Så vi drog till stället mittemellan svinsund och nordby där de säljs allt i trädgårds möbelväg..prutade till mig två väggar i priset..
Körde upp till Kasen (klubbstugan) för att leta pressening och annat spännande, hittade dock ingenting förutom en massa engelsmän som hyrde kasen och låg och sov på luftmadrasser :P
Nu skulle jag egentligen strax börja jobba, men passande nog ringer thor och meddelar att jag inte behövde komma in om jag inte absolut ville..ingen som ville ut och spela samt äta i det skit väder som härjade. HÄRLIGT VÄRRE!!
Jag och Maria bestämde oss då för att åka upp till Hälle och duma av allting..vilket vi gjorde..
Kvällen tillbringades hemma
puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0