Onsdag

Tjotja!
Dagen började med att jag sov fram tills kl 09 gick upp och åt frukost och försökte sedan väcka Amy..men det gick inte alls, hon platsar definitivt i kategorin "svår väckt person". Iaf jag roade mig med att streama Ullared fram tills 11.30 då det var lunch. Efter det så var det len del väntan för Emelie hade sångövning och Amy hittade inte någonting att ta på sig. Men vid 13 tiden kom vi iväg för att köpa kaffe på ett fik i närheten och vi fikade faktiskt, vilket man inte gör har i usa utan här går man in, eller för den delen kör "in" och köper det man skall och sedan åker man hem. Men eftersom vi var två svenskar och en amerikan, som hade testat på det här med att fika innan så stannade vi inne på fiket. Vi drack varsin latte, spelade skitgubbe och sjuan. Han som ägde baren satt och spelade på sin guittar undertiden, så det var hur mysigt som helst!.
När vi kom tillbaka var det lite dötid igen som jag roade mig med att skypa och packa om i min resväska, eftesom jag idag fick tre par skor till att fylla den med. :P
När klockan slog 16 kom Ryan och hämtade mig och vi åkte till plainfield en stad typ 30-40minuter bort, målet var att vi skulle till någotslags fik/restaurang där och Ryan skulle skriva en uppsats. Vi kom dit och beställde var sin "soup in bread" som faktiskt var soppa i ett stort urgröpt stycke bröd. Jag tog en vegitarisk variant med mycket grönsaker och Ryan tog löksoppan. Smarrigt värre. Sen hängde vi där tills Ryan hade skrivit klart på sin uppsats och jag hade hunnit kika in på olika hemsidor samt läst på en hel del om oil sand, som var vad Ryans uppsats skulle handla om. Var lite min ide, fast jag tror att Amy var den som kläckte iden från början.
Iaf, när det var klart gick vi ÄNTLIGEN in på Sephora för att hanla lite smink, eller lite är en stor underdrift.... Sephora var dock en besvikelse, grejerna som jag ville ha var slut..men tjejen i affären sa att vi kunde gå till den typ bredvid och där skulle de också ha i.d smink, så vi gick dit och jag shoppade loss för typ 1700kr. MEN, det var faktiskt inte till mig bara jag handlade..så det var nästan okej.
När vi kom tillbaka inväntade vi Emelie som hade vart och tränat fotboll och sedan gick vi över till Ett par vänner i ett hus typ 50meter ifrån Emelie. Där blev vi bjudna på risotto med sparris, gott! När vi skuttit och pratat en stund gick vi ut för en nattpromenad runt campusområdet. Blev endel fina kort också :)
Nu är klockan 23.30 och det är verkligen dags för mig att sova, jag fattar inte hur alla andra orkar vara vakna så jäkla länge på kvällarna här. Det har varit en kul dag idag! :D
sovgott!
pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0