resan hem

Hejsan allihopa.
Resan hem gick helt okej. alla flyg var i tid och alla byten gick utan problem. Det var mest själva flygturerna som var lite jobbiga.
På resan från indianapolis till chicago hamnar jag i sätet bredvid en mycket kraftig man och det känns som att jag under de 40minutrarna flyget tar sitter ute i gången. Snett framför mig sitter en högljud amerikansk kvinna som då rakt inte är nöjd med varken servicen på planet eller vilken plats on tilldelats. Vad sådana människor är irriterande..hur nöjd tror hon att jag var med min plats?!
iaf, i chicago var det terminalbyte från terminal 2 till terminal 5. Tåget emellan terminalerna kom efter en korts stunds väntan och jag fick sitta knappt 2 timmar vid gate M15. kom på planet och fick mittengångplats bredvid en annan ung tjej som slocknade efter knappt 5 minuter i luften..gött! Efter middag och film tänkte jag att jag nog iaf borde ta och blunda en stund. Lätt?! gubben bakom mig börjar snarka jättehögt bara en kort stund efter att jag satt mig i en någorlunda bekväm sovposition..försökte härda ut men insåg att det inte skulle gå så jag knallar ner till bakre ändan på planet där alla flygvärdinnor hänger och bad om ett par öronproppar. får ett par och går tillbaka till min plats. Försöker trycka i dem och inser att de är på tok för stora för mina öron..det går inte alls att få till dem på ett bra sätt och det slutar med att halva öronproppen hänger utanför örat. Då kommer nästa problem, herrn snät bakom mig på andra sidan har beslutat sig för att trots att ALLA andra i hela planet vill sova så tänker han läsa sin tidning. Lampan den har han tänt och den är riktad precis i huvudet på mig. Grattis!
Drar filten över huvudet ett par varv medan jag argt blänger på han. lyckas iaf somna och sova ca 2-3 timmar.
I köpenhamn går tiden fortfort och jag behöver bara vänta ca 30 minuter på nästa plan mot göteborg. Börjar känna mig otroligt trött.
Efter att ha landat i göteborg och tagit flygbussen till nilseriksonterminalen började jakten på en tågbiljett till karlstad..inte lätt...en sur sj-medarbetare förklarar för mig att det minnsan skulle kosta 300kr och tåget skulle gå om 1.10minuter. ojoj det var inte billigt säger jag och gubben blir ännu surare. vad trodde han? att jag skulle hoppa av glädje över att de höjt biljettpriset 3gånger? Jag var inte i mitt livs bästa form heller, trött, hungrig och irriterad på sj. Men efter att ha ätit lite mat och köpt biljett hoppade jag på tåget mot värmland och blev på tågstationen upphämtad av Johan, vilket jag var mycket glad över..tror inte jag orkat med en sista bussresa...

det var det. pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0