Tisdag

Hejsan hoppsan!
Idag är det tisdag, nu är klockan lite över 23 här och jag skall efter min kopp te och mitt blogginlägg gå och lägga mig.
Såhär har iaf min dag sett ut. Vaknade kl 0920 av att emelie väckte mig, var jättetrött som vanligt och segade mig ner för att äta frukost. Emelie och Amy gick till skolan och jag gick ner i källaren för att tvätta. Hade inga rena kläder kvar så det behövdes verkligen. När tvätten var tvättad och upphängd för torkning så var det dags för lunch som idag var Taco Tuesday..Så smarrigt! Efter lunchen Gick tjejerna på fler föreläsningar och jag gick upp för att kolla på ett par avsnitt ullared och skypa lite. När klockan blev 15 kom Ryan och hämtade mig. Vi åkte till en närliggande stad där hans pappa har en utav sina kontor/mottagningar, han är kiropraktor. Hans mamma hade tagit deras tre hundar till vetrinären och behövde lite hjälp med det så vi åkte dit och hängde lite med henne. När alla hundarna var färdiga åkte vi till Ryans pappas kontor/mottagning och var där en kort stund innan vi åkte till en bilverkstad. Världens snyggaste bil hade Ryans pappa, en turkos Chevrolet som var hans första bil och som han yckats behålla genom alla år. :) Fränt att kunna få se en "äkta" gamal amerikansk bil här på plats!
När vi kom tillbaka till Greencastle hade Emelie precis avslutat sin fotbolls träning så vi gick till The Hub så hon kunde köpa sig någonting att äta. Efter det läste jag ett par sidor i min TrueBlood bok, eller ja det är inte min det är faktiskt mikans. :)
När klockan slog 20.00 drog jag och emelie iväg till Pillar för att jobba på emelies skulptur som juh hade ramlat ner och gått sönder natten till måndag. Vi var där till strax före 23, så det tog ett tag men jag tror resultatet blir jättebra!! Det enda som återstår för henne nu är att sandpappra själva hänggrejerna som vi gjorde idag, måla dem och installera själva konstverket i dem. :)
Hoppas ni har haft en lika bra dag som mig, nu blir det nanna för mig.
pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0