helgen!

Tjo!

Sorry för den något kassa uppdateringen, men det har varit hemmaplansläger med Tyr i helgen..så varken ork eller tid för att blogga har det funnits. Men idag är det måndag och nu är rutinerna tillbaka igen.
Skall försöka mig på en sammanfattning av fredagen hade jag tänkt.
fredagen bestod som sagt först av skidor med KIG och sedan på kvällen första hemmaplans träningen som var nattorientering.
Lördagmorgon kl 10 var det samling för ett långpass på 1,5h ute på hultsberg. Sprang tillsammans med My, Maria, Linda och Malin i början och efter ett par km delade vi på oss och jag sprang då med My och Malin. Det var ett jobbigt pass som bestod av ungefär 70% vägar och 30% skog. Det var en bana med fyr slingor varav ala sprang den ena och sedan fick man välja vilka andra slingor man ville förlänga med. Jag, My och Malin förlängde med de två "kortaste" och det vart totalt ca 12km. 
Efter träningen var det mat och förelärningar om kost och bålstabilitet, mycket intressant! Gött degiga och slitna bytte vi om för att ge oss ut på pass nr 2 för dagen. Det var ol intervaller ca 5,5km och efter det en jättekul orienterings lek. var sjukt jobbigt att försöka koncentrera sig på kontrollsiffror och riktning samtidigt som man skulle pulsa i snön. 
Kvällen gick ut på att hålla sig vaken till melodifestivalen, vilket lyckades sådär och samtidigt trycka i sig så mycket godis som möjligt, vilket också det gick sådär..inte ens godis är speciellt gott när man är riktigt trött och sliten.
Söndagens pass blev längdskidåkning. Men fick springa ett långpass om man ville men jag kände att det nog dels var bra att "spara" kroppen lite och dels att det nog skulle vara ganska bra med ett sista långpass på skidor innan öppet spår. Gick iaf fint, strålande solsken men lite väl kallt! var -22 på morgonen i skuggan.
sesterande av söndagen gick till sömn och senare på kvällen gick jag, ida, johan och jens på bio. Gullives resa i 3D..filmen var helt okej, men det var nog ingen 3D film direkt..hade varit bättre om den varit animerad. Menmen, nu har vi iaf testat :)

Idag måndag blir det skolan från kl 11, hinner nog med två maskiner idag om allting flyter på bra. Ikväll blir det Tyrgympan som vanligt. kulkul!

Nu skall jag käka lite, fortfarande hungrig.

pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0