helgen

Tjo!

Idag är det söndag. Helgen har varit lång och jättekul :) Fredagsmys hemma hos Idag och jens innebar jättegoda köttspett och potatismos plus hemmagjort bröd!!! Och om inte det var nog så vart det marängswich till efterrätt! Galet gott :) borde jag berätt om semlan som Monika hade köpt innan också?? kanske inte?! :P

Jaja, energi behövdes eftersom att lördagen innebar 22km stakning och lika mycket frånskjut med benen. Spåren var helt åt skogen och jag är mycket tacksam över att jag nu faktiskt har såpass koll på mina skidor att jag klarade av att åka i de sladrigga spåren :) Första varvet tyckte jag var jobbigt fram tills lite mer än halva var åkt, då började kroppen vakna och jag vart ganska taggad. La mig bakom en tjej ifrån Kils OK och låg faktiskt mest och "vilade" fast jag vet inte om jag just då hade klarat köra i samma tempo själv..så det var bra att hon dök upp just då. Andra varvet ramlade jag och kiltjejen försvann. Lyckades komma ikapp henne i backarna efter varvningen och när jag kom ikapp henne åkte hon långsamt och var trött. Jag bestämde mig då för att köra järnet de sista 7-8km och körde typ om ALLA..haha. Död gick jag imål och insåg att jag bara kört typ 2min snabbare på andra varvet än första, hur gick det till??
Kom imål som 18de tjej av 64 fullföljande på tiden 2:05:10..Långsammare kmtid än förra helgen men det säger inte så mycket eftersom förutsättningarna verkligen var ändrade.
Johan kom imål som 11e man på de 40 (42)km av hela 242 fullföljande tiden vart 2:33:21 Jag är SÅ imponerad!
David också han ifrån Tyr blev 44a på tiden 2:45:26 :)

Lördagskvällen spenderades med härliga Tyrare framför "public enemies" väldigt bra film faktiskt.
Missade melodifestivalen, så den får jag antingen tajma in reprisen på eller kanske streama över internet.

Idag (söndag) togs en MYCKET välförtjänt sovmorgon! Så gött att kunna sova tills man vaknar av sig själv.
Vid 13 snåret hakade jag på familjen Wikström ut till Tuggelite och åkte längdskidor i 90min, 15km. Jag som egentligen hade tänkt vila bara kunde inte motstå tillfället att få åka lite skidor i det fantastiska väder som varit i dagarna två nu. Så gött!
Efter en dag utomhus på skidor kollades det på skidskytte inomhus och just nu springer jag fram och tillbaka emellan lägenheten och tvättstugan.

Imorgon blir det skolan en sväng och sedan blir det Tyrgympan som vanligt på måndagar :)
men nu skall jag ringa mamma och se om de landat i sverige ännu.

puss från mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0