priceless farbror!

Mötte en priceless farbror idag när jag åkte bussen från stan och hem.
Detta är lite utav vår konversation:

Det satt en äldre farbror längst fram i bussen och eftersom det var knökat med folk och jag hade en papperspåse med mat där handtagen gått sönder ställde jag mig precis bredvid sätet där han satt och ställde min påse på en avlastningsyta precis bakom honom.
Han tyckte att jag skulle sätta mig ner på ett ledigt säte efter ett tag när någon precis klivit av, men jag ville inte släppa påsen eftersom den då hade hamnat på golvet om bussen hade bromsat lite för snabbt och hårt.. 
helt plötsligt slänger han då ur sig;

farbror: Vill du sitta i farfars knä?
jag: nej tack det går bra ändå!
farbror: vill du ha en smäll på stjärten då? (samtidigt som han viftar lite med sin käpp)
jag: nej tack!
farbror:Jag smällde till en kärring på stjärten en gång framför en öppen spis, och vilken fart det blev på na..
jag: skrattar lite tyst
farbror: är du gift och har barn?
jag: nej tyvärr inte
farbror: du vet väl att bröstmjölk är livets dryck!?

jag hade stora problem med att hålla mig för skratt och samtidigt försöka komma ihåg vad gubben precis sagt. 
Man skall se upp med gamla farbröder!

nu skall jag laga lunch, eller kanske bara värma någonting i frysen?

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0