tisdag och onsdag

Tjo! Nu är jag framme och här kommer äventyret "so far"
Tisdag: Går upp tidigt, packar, städar och tvättar. Vid 12.30 blir jag upphämtad av Johan och Ida och vi möter upp Jens på Teachers för en lite lunch tillsammans. Kommer iväg något sent ifrån Teatchers och väl nere i stan hade jag några bankärenden att göra innan tåget skulle gå..Vilket jag tyckte mig hinna med..Väl inne på banken är det kö..skräll?! Och en sådan där gammal sur kärring klagar på bankdamen att hon då ALLTID blir så dåligt bemött av bankdamen, denna ursäktar sig och menar på att det då rakt inte är meningen om hon uppträtt otrevligt. Då surtanten lämnar banken och det skall bli min tur är bankdamen så förbannad på surtanten att hon är tvungen att kolla upp vilken/vilka dagar hon betjänat kärringen innan..vilket visar sig inte vara en enda. högt, så att alla i väntrummet kan höra säger hon "sådant här blir man juh bara så förbannad på, Anklagar mig för att alltid ha ett dåligt bemötande och så har jag aldrig betjänat henne innan"..tiden går..och så äntligen är det min tur..Men när jag och johan äntligen kommer till tågstationen så rullar tåget sakta men säkert ut ifrån perrongen. Jaha! Blev till att beställa en ny biljett ner till Göteborg, sms:a Pernilla om att jag blivit försenad och sedan slå ihjäl två timmar på Monikas jobb. Väl i Göteborg ett par timmar senare blev jag upphämtad av Pernilla och vi gick ut och åt jättegod mat tillsammans.MYS!!
Onsdag: Upp tidigt, 05:20. Jag och Pernilla åt gröt tillsammans och efter det sa jag hejdå och gick bort till flygbussarna. På Landvetter var det själv incheckning som gällde och som "vanligt" var det någonting som strulade..först hittade jag inte vilket nr jag skulle trycka in i så jag fick snällt ställa mig i "jag har en fråga-kön" När jag rett ut vilket nr som skulle knappas in kom nästa problem, adressen till Emelie (som jag redan skrivit ner och skickat in) skulle fyllas i..den hade inte jag..så jag fick ringa och väcka mamma på morgonkvisten och be henne kolla. Efter det flöt dock allting på ganska smidigt tycker jag. Flyget till Arlanda var i tid och det var ganska enkelt att hitta till Chicago gaten. Flygturen gick fort, jag hann med att se två filmer (Black Swan och Megamind) läste typ tre kapitel i TrueBlood, två dagstidningar och spelade X antal omgångar av Caveman. Bytet I Chicago till Indianapolis gick bra, det som var läskigast var som vanligt gränskontrollen där det ställs en massa frågor om vart man skall och vem man är. På ovan engelska och nervös som tusan gjorde jag nog inte något större intryck på den amerikanska gränsvakten som såg lite skeptisk ut :P Men jag kom in! :D Efter lite letande, smsande och ringande hittade jag och Ryan varandra och vi åkte ca 45minuter (jag trodde det var två timmar innan) med bil till Greencastle och DePaw University. Här är det jättemysigt och stort, men det är jag klart ensam om att tycka..tydligen ett litet Campus för att vara Amerika. När jag kom hit så kollade vi runt lite på Campus och sedan drog vi och käkade innan vi drog iväg på en debatt skolan hade ordnat med bland annat Wikipedias Grundare som debattör. Intressant och så fruktansvärt olikt Sverige. Här köades det för att få vara med i debatten och ställa smarta frågor. Hade ALDRIG hänt hemma, på sin hjöd..kanske.. att någon lärare eller annan representativ student skulle kunna ställa max en fråga. men inte mer! Iaf var det mycket intressant ämne som de debatterade om, nämligen internets påverkan på vårt dagliga liv. En professor menade att det är skadligt med mycket intryck och mycket hoppande fram och tillbaka mellan sajter tex. då hjärnan aldrig får fokusera djupt på någonting..och enligt honom lär man då hjärnan att stänga ute allting tillslut. De pratade om källan till information. Att information kan hämtas precis överallt, exempelvis på Wikipedia men vad finns bakom..och sådana saker.
Nu sitter Emelie och läser i en bok om feminism som hon måste ha läst ut tills imorgon och jag sitter i sängen mittemot och dricker en stor kopp svart te. Hade jag någon liten bekymrande tanke på vad jag skulle ägna dagarna åt medans Emelie är i skolan så har jag definitivt löst det. I huset dör hon bor finns löpband, cykel och crosstrainer. Runt huset finns en 400m löparbana och runt om på Capus finns det faktiskt trottoarer som det går att springa på.
morgondagens "schema"
0900 frukost
1000 träning
1200 lunch med Emelie
1400 träning
1700 hänga med Emelie
Blir nog ett cykelpass och ett snabbdistanspass imorgon..beror lie på vädret också. Dagen idag har varit kul :D
Saknar er! pok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0