23 okt

Hejhallå!

Idag är det söndag. Förkylningen har äntligen börjat släppa ett litet grepp om mig och det är jag mycket tacksam över! Hjälpte Johan idag med att hänga ut snitslar till Träna med Tyr träningen på tisdag. Jag hängde två snitslar och det blev totalt en raskt promenad på ca 45 minuter. Halsen var inte alls glad på mig de första 20 av dessa men sen gav den upp kampen och jag kunde promenera vidare. Efter detta drog vi till ica och köpte lite provianter till dagens söndagsmiddag. jag, johan, monika och rolf har som "tradition" (kan man kalla det tradition om det bara pågått ett par gånger?) att bjuda över varandra på en smarrig söndagsmiddag, så även idag alltså. Det är så mysigt och jag önskar att min mamma och pappa också kunde bo här nära mig så att de fick vara med. Jag saknar er!
Imorgon skall jag på ett otroligt viktigt möte och jag hoppas med hela hjärtat att det kommer att gå bra, det behöver jag och vi. Skall även försöka mig ner på stan imorgon efter lunch och köpa en födelsedagspresent till Em, hon fyller juh snart 23..i år orkar jag inte ens fråga vad hon önskar sig, för tro mig det bli alltid ett "jag veeet inte, vadsomhelsttypskickanågontingbara" :P 

Helgen har varit bra annars. Igår var det Tyr jubileum, 75år. Jag och Johan kunde inte vara med.. 1 1/2 veckas mat skulle de kosta och det kunde vi bara inte med att betala med vår dåliga ekonomi. Men vi hade inte tråkigt för det. På kylskåpet hade jag gratis biljetter på bio så jag Johan och Jens drog och såg Contagion. Filmen hade fått hela 4/5 i betyg av den lokala tidningen här i karlstad..var den värd det?..nja inte direkt. Alltså filmen var inte dålig och den var medrykande men det var många bitar som jag tyckte saknades eller hade velat se mer utav. Därför hade jag nog gett den 3/5 på sin höjd. Men det var kul att göra något annat än sitta hemma och uggla på tvn :)

Håller i skrivande stund på att spöa johan i Betapet, alfapet på internet. :D

pusshej

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Du måste bara ta mr i Betapet! Lycka till i morgon!

2011-10-23 @ 23:24:41
Postat av: Monika

Tack för igår <3 Vi fick jätte, jättegod mat och ny fräsch efterrätt :)

2011-10-24 @ 14:46:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0